Energiboost

Har varit hemma i helgen. Hela familjen var där, massa mys tycker jag :) Det är inte så ofta vi lyckas matcha in att alla barn kommer hem samtidigt, men nu lyckades vi. Jag åkte bil hem med Henrik& Malin i fredags efter skolan och skrev på vägen klart min uppsats om José Limon som jag skickade in(duktigt!). I lördags åt vi julbord, mums!! Fast jag har tänkt lite på det där. Visst gillar jag julmat, jag menar lax, sill, köttbullar, prinskorv, julskinka, det är ju gott. Men egentligen är det nog inte själva maten som gör att jag gillar julbord. Jag tror det är att det är buffé och att man sitter och äter så länge och att ingen kollar konstigt på mig hur många gånger jag än går och tar mer. Mat är ju lite av min grej liksom, speciellt när det är gratis!

Efter julbordet åkte jag och syster till Örebro och en kortis hem till moster där kusin och kusinbarn var. Mysigt att träffa dom, blir alltför sällan nuförtiden!! Men sen var det dags för dagens höjdpunkt, eller ja inte bara dagens. Jag älskar verkligen Melissa Horns låtar. Konserten på konventum var magisk och jag grät som ett barn. Jag vet egentligen inte varför jag gör det, men både gångerna jag har sett henne live har det bara brustit. Den här gången mer stillsamt och tyst eftersom vi satt ner och det var lite mer stämmningsfullt, förra gången var det festivalkväll mitt i sommaren och första gången jag såg henne live. Då var det lite mer högljutt kan jag lova. FIck ju tilloch med en låt tillägnad "de gråtande tjejerna". Orsaken till att jag bölar är nog för att hennes låtar har varit med mig så länge. Och olika låtar förknippar jag med olika händelser eller människor, vilket gör att det blir ganska starkt att höra och se henne live.
Men som sagt, superbra konsert! Köpte en fin väska också som jag tänkte lägga ut en bild på, men det funkar inte. Krånglar med uppladdningen så det får jag ta en annan dag. Efter konserten åkte vi hem och söndagen var vi bara hemma och myste, spelade spel och åt massa mat.

Nu, tillbaka i Stockholm med ny energi. Jag behövde komma hem och få byta miljö lite så nu känns det faktiskt jättebra. Taggad för de sista dagarna med lektioner i skolan, och sen är det ju bara det roligaste kvar innan jullovet. På torsdag efter skolan stannar vi nämligen kvar i skolan och är kvar och sätter ihop "Lussespexet" hela natten, för att sen spela upp det för skolan på fredagmorgon. Kommer bli awesome kan jag ju säga! Sen är det maskerad-fest på kvällen!!
Sen nästa vecka är det föreställningsvecka! Kom och titta må - tors 19.00 på skolan, jag är med i en koreografi av Lee Brumer och ett som Madde har gjort. Be there!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0