Älska sj!

Konstig rubrik kan man tycka. Finns det någon endaste ynka liten person i Sverige som älskar Sveriges Järnvägar? Jag. Även om jag inte tror att kärleken kanske kommer fortsätta blomstra allför länge. Men just idag gjorde ni min dag! 

Idag, ca 3 timmar innan mitt tåg skulle gå från Degerfors fick jag ett sms från sj. "Ditt tåg 640 från Karlstad mot Stockholm kommer idag att bestå av en dubbeldäckare istället för ordinarie lok och vagnar. Vi ber er ha överseende med detta byte och önskar er en trevlig resa!"  eeh, okej? Som att det spelar någon roll för mig om tåget är högre än långt? Tack sj för att ni informerade mig om detta så jag hinner förbereda mig mentalt på att tåget jag ska åka inte har 7 vagnar och ett separat lok.. eller va?

När jag sen kommer på tåget så kommer jag på att dubbeldäckarna faktiskt är mycket fräschare än de där andra tågen jag brukar åka. Vilket gör smset ännu mer onödigt. När kontrollanten sen kommer och kollar min biljett, säger han: "Du har väl hört att vi idag bjuder våra resenärer på en cola och kanelbulle?" Nää säger jag lite undrande.. "Jo visst, som plåster på såren för att vi var tvugna att byta till ett annat slags tåg"
Då var det mycket nära att jag brast kan jag ju säga. Hahaha sjukt konstigt alltså. Jag försökte hela resan att komma på en anledning till hur detta byte av tåg på något sett skulle kunnat påverka mig negativt så att sj måste bjuda mig på fika för att jag inte ska bli alltför arg. Men nej jag fattar faktiskt nada. Fräscht tåg, jättelite folk så jag kunde ligga över 2 säten, blev bjuden på fika och dessutom kom vi fram 12 minuter före ankomsttid. Hahaha, för bra för att vara sant.

Sjukt bra för mig, men man kan ju undra om de inte har annat att lägga pengar på än att bjuda alla på fika när ingen ens är sur? Kanske har sj pengar över för att det inte har varit något snökaos i år? Så måste det såklart vara!!

Förutom min förundran över detta hade jag också väldigt roligt åt fenomenet "täckkjol" på tåget. Det är helt enkelt som täckbyxor fast för kvinnor. Helt sjukt fult måste jag säga!! Men jag undrar, svara gärna om det är någon som vet, är detta någonting nytt eller är det bara jag som inte har koll på "täckkjolsmodet"? Har verkligen aldrig sett det förut, men nu i vinter har det minsann dykt upp lite överallt. Visst kan jag förstå att det är smidigt om man har kjol på sig och vill ha något varmt över, men det blåser väl ändå in underifrån? I don't get it.

Nu är jag då iaf tillbaka till verkligheten i stockohlm i och med min fantastiska tågresa, och taggar för att börja skolan igen på måndag. Shit vad kul det ska bli, längtar!!

Ciao!



Kommentarer
Postat av: Ida

Hhaha täckkjol har funnit ett ganska bra tag, vi säljer dom på intersport och många tanter älskar dom.. Men måste hålla med om att de inte är världens snyggast plagg, ser bara allmänt konstigt ut.

Hoppas allt är bra med dig! Kram

2012-01-07 @ 09:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0